×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۲  
false
true
شگردهای رسانه‌ های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب ( خبر غالب)

🔶 یکی از شگردهایی که معمولاً برای جلب توجه مخاطب در ارتباط با انتشار اخبار مربوط به ایران توسط رسانه‌های بیگانه ی فارسی زبان مورد استفاده قرار می گیرد، شگرد «خبر غالب» است.
این شکل از پوشش اخبار بدین گونه است که رسانه‌ها بر یک خبر بصورت هماهنگ و زنجیره ای تاکید می کنند تا نوعی برجسته‌سازی تک‌خبری صورت گیرد.

🔷 برای مثال در بحث عملکرد رسانه‌های غربی در پوشش اخبار آزمایش‌های موشکی یا مذاکرات هسته‌ای، ما با یک «پوشش گسترده و همزمان» با «رویکردی جهت دار و منفی» روبه‌رو هستیم که در بعضی مواقع آنچنان برجسته است که مانع از دیده شدن دیگر اخبار مربوط به ایران می‌شود.

🔶 این نوع خبر رسانی باعث جلب توجه، اعتماد کامل مخاطبان این شبکه ها و در نهایت پذیرش خبر مورد نظر می گردد …

🔷 آگاهی از روش های تولید محتوا در رسانه ها برای فریب دادن مخاطب، یکی از مراحل سواد رسانه ای امروز است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true