×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ مرداد - ۱۴۰۱  
false
true
خوراکی‌های موثر در کاهش ابتلا به آلزایمر +اسامی

طبق تحقیقات دانشکده پزشکی Rush در شیکاگو، یک رژیم غذایی درست و سالم می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را تا ۳۵ درصد کاهش دهد. حتی کسانی که به طور کامل این رژیم را دنبال نمی‌کنند، ولی تا حدی مراقب نوع غذایی که میل می‌کنند هستند، خطر ابتلا به آلزایمر در ایشان تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

طبق تحقیقات دانشکده پزشکی Rush در شیکاگو، یک رژیم غذایی درست و سالم می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را تا ۳۵ درصد کاهش دهد. حتی کسانی که به طور کامل این رژیم را دنبال نمی‌کنند، ولی تا حدی مراقب نوع غذایی که میل می‌کنند هستند، خطر ابتلا به آلزایمر در ایشان تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

یک مطالعه جدید که در مجله‌ای علمی منتشر شده، نشان داده است که افرادی که علائم زوال عقل ندارند، حداقل یک وعده سبزیجات برگدار در روز مصرف کرده اند.

براساس این مطالعه، این افراد کمتر در معرض خطر زوال شناختی و از دست دادن حافظه هستند. اگر بیماری مبتلا به آلزایمر در خانواده شما وجود دارد، این بدان معنا نیست که ابتلای شما نیز اجتناب ناپذیر است. با این حال، خوردن سبزیجات برگدار به طور منظم می‌تواند به جلوگیری از زوال عقل و بهبود سلامت کلی کمک شما کمک کند.

لیست سبزیجات و میوه‌هایی که مصرف منظم آن‌ها توصیه می‌شود عبارتند از میوه‌های رنگارنگ، سبزیجات برگدار مانند اسفناج و کاهو، غلات کامل.

برای مثال، سبزی‌های برگدار غنی‌ترین منابع اسید فولیک، ویتامین A، ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستند که همگی باعث سلامت طولانی مدت مغز می‌شوند.

چندین مطالعه نشان داده اند که چگونه رژیم غذایی نقش کلیدی در پیری و سلامت شناختی ایفا می‌کند. کارشناسان می‌گویند غذا یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از اختلالات شناختی با افزایش سن است.

زوال عقل یکی از مهم‌ترین علل ناتوانی و از دست دادن استقلال برای سالمندان است. زوال عقل در اثر انواع بیماری‌ها و آسیب‌های مغزی مانند بیماری آلزایمر یا سکته ایجاد می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true