×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۸ مهر - ۱۴۰۱  
false
true
توصیه‌هایی به سالمندان برای اصلاح سبک زندگی

⚠️پرهیز از غذاهای چرب و سرخ‌کرده،غذای مانده، کنسرو، فست فودها، رب‌ها و سس‌های کارخانه‌ای

⚠️اجتناب از مصرف افراطی ماست ، دوغ زیاد ،ترشی‌ها

🔸توصیه به مصرف غذاهای کم‌حجم و پرانرژی

✅مصرف سبزی ، کرفس ، تره، انجیر ، انگور،مویز و کشمش، مغز گردو همراه با پنیر تازه،حریره بادام همراه با عسل و نبات

🔹مصرف آبگوشت (به‌شرط چرب نبودن و خوب پخته شدن اجزا) که داخل آن زیره سبز و سیب‌درختی بریزند.

🔸مصرف شیر(ترجیحاً شیر بز) همراه با عسل، ولی سرد و ناشتا میل نکنند.

💠برای رفع یبوست که در این سن بسیار شایع است،آلو یا انجیر که با هم خیس شده و یا میل کردن روغن بادام شیرین خوراکی یاروغن ‌زیتون پیشنهاد می شود.

🔹روغن‌مالی کل بدن با روغن‌های معتدل مثل روغن بادام شیرین، یا برای افرادی که پایه مزاجی گرم دارند، روغن بنفشه،توصیه می شود.

🔺حجامت در این سنین به ‌طورکلی توصیه نمی‌شود مگر با مجوز طبیب حاذق و شرایط خاص.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true